تصفیه فاضلاب بیمارستانی

پکیج تصفیه فاضلاب بیمارستانی

پکیج تصفیه فاضلاب بیمارستانی

 

بیمارستان ها همواره مقادیر قابل توجهی مواد، عوامل شیمیایی و میکروبی را به فاضلاب خود تخلیه می کنند. معضل وجود مواد شیمیایی برای فاضلاب بیمارستانی ناشی از عوامل متعددی مانند آنتی بیوتیک، ضد عفونی کننده، مواد حاجب و دارویی گوناگون میباشد. اکثر ترکیبات شیمیایی موجود در فاضلاب های بیمارستانی درمقابل فرآیندهای معمول و متداول تصفیه مقاوم هستند. این مواد گاهاًبه آب های سطحی نیز نفوذ کرده که موجب تاثیر گذاری بر روی اکوسیستم‌های آبی و زنجیره غذایی می شوند. انسان‌ها بموجب استفاده آبهای سطحی برای آشامیدن بیشترین تماس با این آلاینده‌ها را دارند.

با وجود اینکه فاضلاب های بیمارستانی همواره عامل وارد شدن بخش عمده ای از مواد شیمیایی به محیط می باشند، اما تنها عامل دخیل دراین امر نیستند. پسماندهای دارویی را می توان در خروجی اغلب تصفیه خانه ها بدلیل بکار گرفتن سیستم های متداول ناکارآمد مشاهده کرد. ازطرفی متمایز کردن فاضلاب دارویی بیمارستانی از فاضلاب دارویی ایجاد شده توسط مشترکین خانگی امری بسیار دشوار است. برای مواردی مانند پسماندهای مواد کنتراست ید دار که برای عکسبرداری توسط اشعه ایکس مورد استفاده قرار می گیرد، تشخیص بیمارستانی بودن منبع آن بسیار آسان میباشد اما درمواردی همچون داروهای بدون نیازبه نسخه پزشک که هم درون فاضلاب بیمارستانی و هم فاضلاب خانگی وجود دارد این امر سخت تر می باشد.

پکیج تصفیه فاضلاب بیمارستانی طراحی شده توسط کارشناسان آویسا قابل ارئه به دو صورت دفنی و سطحی بوده که با اشغال کمترین فضای ممکن قابلیت بهره‌برداری اتوماتیک یا دستی را نیز فراهم کرده است. این اطمینان به شما داده می شود که با صرف کمترین هزینه با استفاده از مرغوب ترین تجهیزات، فاضلاب خروجی تاییدیه محیط زیست را اخذ نماید.


علاوه بر ترکیبات شیمیایی بسیار قوی، مقاوم و مضری هم چون آنتی بیوتیک، مواد بیهوشی، ضد عفونی کننده، پلاتینیوم، جیوه و… فاضلاب بیمارستان حجم زیادی انگل بیماری زا، باکتری مقاوم به آنتی بیوتیک، ویروس و پریون همراه خودبه محیط وارد می کند. از این رو فاضلاب بیمارستانی می بایست چه درکشورهای صنعتی و پیشرفته و چه درحال توسعه به عنوان فاضلابی بسیار مهم درنظر گرفت. با توجه به مطالب ذکر شده واضح است که فاضلاب بیمارستانی مشتقی بسیار پیچیده و خطرناک بوده و قبل از تخلیه رهاسازی درمحیط نیاز مبرم به تصفیه آن وجود دارد.


چهار روش کلی برای تصفیه فاضلاب بیمارستانی

1- تخلیه مستقیم فاضلاب به محیط(روش منسوخ شده خودپالایی)
2- تصفیه فاضلاب بیمارستانی در تصفیه خانه فاضلاب شهری
3- تصفیه فاضلاب درمحل و سپس تخلیه به محیط
4- پیش تصفیه درمحل و سپس تصفیه فاضلاب در تصفیه خانه های فاضلاب شهری


روش 4 گران تر است اما درعین حال بیشترین کاهش خطر را فراهم میکند. کنترل فرآیند نیز برای تمامی موارد ضروری است. در روش های 3 و 4 نیازبه ارزیابی کامل و انجام محاسبات دقیق از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که بدون داشتن سیستم مناسب با بازدهی بالا صرف هزینه کاملاً بی اثر خواهد بود. روش 3 با تقریب مناسبی دارای بالاترین بازدهی اقتصادی و زیست محیطی است چرا که استفاده از یک روش و تکنولوژی گرانتر و البته پربازده تر درابعاد کوچک بسیار اقتصادی تر و مناسب تر ازبه کارگیری روشی نسبتاً ارزانتر درمقیاس بزرگتر و با بازدهی بسیار پایین تر در تصفیه فاضلاب بیمارستانی است.

با توجه به خطرات دفع فاضلاب بیمارستانی تصفیه نشده(خام) درمحیط، انجام اقدامات لازم و استفاده از واحدهای تصفیه بسیار ضروری بوده و این مهم نقش به‌ سزایی درجلوگیری از آلودگی منابع آبی سطحی و زیرزمینی در دسترس ما دارد.

4.6/5 - (29 امتیاز)

2 thoughts on “پکیج تصفیه فاضلاب بیمارستانی

  1. سلام.اینجانب در زمینه تصفیه فاضلاب بیمارستانی در خارج از کشور میخواهم کار کنم.لطفا اطلاعات و خصوصیات پکیجهای خود را ارسال فرمایید.
    متشکرم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *