پکیج چربی گیر CPI

پکیج چربی گیر CPI

از پکیج چربی گیر CPI و جداسازهای API و TPI معولا برای جداسازی روغن آزاد از پساب ها یا جامدات معلق در تصفیه آب در سیستم های آب همراه با روغن (OWS) استفاده می شود.

قاعده اصلی مورد استفاده برای جداسازی دو فاز (مایع-مایع یا جامد-مایع) در سیستم های OWS، اختلاف وزن مخصوص میان فازها می باشد. به این روش جداسازی ثقلی نیز می گویند. بنابراین واضح است فازی که چگالی بیشتری دارد ته نشین شده و فازی که چگالی کمتری دارد بر روی سطح شناور خواهد شد. در سیستم های OWS، میزان بازدهی و راندمان این روش تابع پارامترهای مختلفی مانند میزان اختلاف چگالی، ویسکوزیته، عوامل محیطی، دما، آشفتگی، ماهیت ناخالصی موجود و … دارد. در برخی موارد نیز نیاز به استفاده از منعقد کننده ها و لخته سازهای شیمیایی برای حذف آلاینده های موجود (از طریق سبک یا سنگین کردن آنها) می باشد.

علاوه بر عوامل بالا که تاثیر بسزائی در جداسازی ناخالصی ها با استفاده از این روش های جداسازی دارند، توجه به نرخ سرریز (m3/m2/day) یا سرعت ته نشینی (m/hr) نیز بسیار مهم می باشد. این عامل نشان دهنده ی سطح مورد نیاز برای جداسازی ثقلی در یک سیستم OWS می باشد. در حقیقت این پارامتر نشان دهنده ی مستقل بودن جداسازی ثقلی از عمق مخزن است.  

پکیج چربی گیر CPI

پکیج چربی گیر CPI

در سیستم های تصفیه آب روغنی، برای بهبود اندازه و هزینه های سیستم های جداساز، از صفحات کج (قرار داده شده در زاویه های از پیش تعیین شده) در واحدهای CPI/TPI استفاده می شود. از آنجایی که عمدتا از دسته ای از صفحات راه راه برای این منظور استفاده می شود، جداسازهای دارای صفحات کج عموما با نام CPI یا Corrugated Plate Interceptor شناخته می شوند.

صفحات موجود در پکیج چربی گیر CPI/TPI که از آنها برای جداسازی روغن آزاد از آب یا فاضلاب استفاده می شود، شامل تعدادی از ورق های موازی راه راه (Corrugate) می باشند که در واقع قلب سیستم زلال سازی را تشکیل می دهند. این پک شامل دسته ای از صفحات پلاستیکی (تقویت شده توسط رزین ها) است که بوسیله قابی از جنس پلاستیک، آهن یا استیل در جای مناسب و مورد نظر نگه داشته می شود.

تعداد صفحات مورد نیاز در یک پک توسط محاسبات مربوط به نوع و اندازه سیستم مانند مقدار جریان ورودی، ویژگی های فاضلاب و واحد و هم چنین از طریق نتایج مربوط به استفاده عملی این سیستم در صنایع و شرایط مشابه به دست می آید.

جریان فاضلاب ورودی از میان فاصله بین صفحات وارد سیستم می شود و جداساز عملیات جداسازی آب و روغن را انجام می دهد. بهترین شرایط برای عملکرد سیستم زمانی اتفاق می افتد که جریان به صورت آرام و به دور از هرگونه اغتشاش وارد سیستم و صفحات موازی موجود در آن شود. این نکته در سیستم های ارائه شده توسط شرکت تصفیه هوشمند آویسا با انتخاب مناسب صفحات (اندازه و تعداد) و هم چنین انتقال مناسب جریان فاضلاب به جداساز CPI فراهم می گردد.

از دیگر نکات مهم موجود در طراحی پکیج چربی گیر CPI توجه به صافی و سختی سطح صفحات به منظور به حداقل رساندن اصطکاک بین صفحات و ذرات جدا شده می باشد. جنس صفحات مورد استفاده در این سیستم ها معمولا از فیبرهای شیشه ای تقویت شده با پلی استرهای رزینی می باشد که در مقابل افزونه های شیمیایی و تغییرات دمایی مقاومت مناسبی دارند.

برخی مزایای ارائه شده توسط شرکت تصفیه هوشمند آویسا در طراحی پکیج چربی گیر CPI

  • اشغال کمترین فضای ممکن

  • حداقل نیاز به تعمیر و نگهداری به علت عدم استفاده از بخش های متحرک

  • ارائه بیشترین راندمان و حجم در فشرده ترین حالت

  • پایین بودن هزینه نصب به دلیل پیش ساخته بودن تجهیز

  • توانایی مدیریت شوک های جریان بدون تاثیر روی کیفیت خروجی

  • پیوستگی عملکرد سیستم و عدم نیاز به خاموشی های طولانی مدت

  • حساسیت کم به شرایط جوی، تغییرات دمایی و تغییرات جزئی موجود در جریان ورودی

  • انتخاب نوع مخزن (بتنی، استیل، فلزی) توسط کارفرما

مقایسه پکیج چربی گیر CPI و API

پکیج چربی گیر CPI

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *