ژنراتور تصفیه فاضلاب

ژنراتور تصفیه فاضلاب NEWgenerator

این ژنراتور تصفیه فاضلاب کوچک همزمان با تصفیه فاضلاب، انرژی و مواد مغذی نیز تولید می‌کند. دانشگاه فلوریدای جنوبی (USF) به تازگی ژنراتور تصفیه فاضلاب جدیدی طراحی کرده است که به زودی در دوربان، در آفریقای جنوبی نصب خواهد شد. این دستگاه اقدام به بازیابی ایمن مواد مغذی، انرژی و آب از فاضلاب می کند.

استاد دانشگاه فلوریدای جنوبی پکیج تصفیه فاضلاب جدیدی به نام NEWgenerator را با بهره‌گیری از کمک 1/14 میلیون دلاری بنیاد بیل و ملینا گیتس ساخته است و به زودی در دوربان، در آفریقای جنوبی نصب خواهد کرد.

ژنراتور تصفیه فاضلاب

شهری سازی سریع و بدون برنامه ریزی در حال تبدیل به معضلی جدی در سراسر دنیا می باشد، زیرا این پدیده فشار زیادی را به زیرساخت های حیاتی مانند خطوط آب و فاضلاب وارد می کند. دنیل یه (Daniel Yeh) استاد دانشکده مهندسی عمران و محیط زیست در دانشگاه فلوریدای جنوبی بر پایه موفقیت های تیم تحقیقاتیش در هند و با تکیه بر کمک 1/14 میلیون دلاری بنیاد بیل و ملینا گیتس، پژوهشگر اصلی پروژه NEWgenerator می باشد که نسخه ی جدید و اصلاح شده ی این ژنراتور تصفیه فاضلاب چند منظوره ی را پس از اتمام مراحل ساخت، به زودی در آفریقای جنوبی نصب خواهد کرد.

این ژنراتور تصفیه فاضلاب (NEWgenerator) قادر به تولید انرژی، مواد مغذی و آب از طریق بازیابی ایمن فاضلاب حاوی مواد آلی مدفوع و ادرار می باشد. این ژنراتور تصفیه فاضلاب مجهز به بلوک هایی (CAB) می باشد که در کانتیری قابل حمل (دارای سرویس بهداشتی، دوش و سینک) قرار دارد. این بلوک ها از طرف دولت آفریقای جنوبی برای سکونت موقت افراد که از چنین امکاناتی محروم هستند، در نظر گرفته شده است. اما با وجود رشد سریع جمعیت در حاشیه شهرها، این بلوک ها فشار زیادی را به سیستم فاضلاب وارد خواهند کرد. هدف اصلی این ژنراتور تصفیه فاضلاب جدید استفاده بهینه از این بلوک ها بدون نیاز به اتصال به خطوط فاضلاب می‌باشد.

ژنراتور تصفیه فاضلاب

تولید انرژی
NEWgenerator نمونه ی کوچکی از یک تصفیه خانه فاضلاب است، اما بدون استفاده از مخازن هوادهی (که معمولاً انرژی زیادی مصرف می کنند) که با تزریق هوا اقدام به شکست آلاینده ها و مواد شیمیایی می کنند. با فراهم نمودن حجم زیادی از میکروارگانیسم های بی هوازی، این فرآیند نیاز به اکسیژن را از بین می برد. این عمل باعث می شود تا مواد آلی به بیوگاز تبدیل شده و این ژنراتور تصفیه فاضلاب نیز قادر به تولید برق باشد و با اتصال به پانل های خورشیدی، تجهیز به صورت کاملاً مستقل عمل خواهد کرد.

ژنراتور تصفیه فاضلاب

تولید آب
NEWgenerator فرآیند ضدعفونی کننده (گندزدایی) چند مرحله ای دارد. ابتدا یک فیلتر ممبرانی با حفره های ریز میکروسکوپی، باکتری ها و ویروس ها را جدا می کند. سپس آب تمیز عبور کرده، مانند آب شرب شهری توسط کلر ضدعفونی (گندزدایی) می شود.از آب بازیابی شده می توان برای فلاش تانک های بلوک ها استفاده نمود، این کار موجب کاهش نیاز و مصرف آب به خصوص در زمان های خشکسالی می شود. همچنین می توان از آن برای آبیاری فضای سبز نیز استفاده نمود.

تولید مواد مغذی
معمولاً در اطراف این بلوک ها و سایر مناطق حاشیه ای باغ های محلی و طبیعی نیز وجود دارد. با این وجود، رشد گیاهان بدون استفاده از کود، در اکثر مواقع مشکل می باشد. ژنراتور تصفیه فاضلاب NEWgenerator با بازیابی صحیح و مطمئن مواد مغذی ای مانند نیتروژن و فسفر، کود مورد نیاز را فراهم نموده و به رشد این گیاهان کمک می کند. این کار نه تنها موجب رشد فضای سبز شهری می شود، بلکه باعث ایجاد منبع غنی ای از مواد مغذی و منابع بالقوه مالی نیز می‌گردد.

ژنراتور تصفیه فاضلاب

طبق برنامه ریزی های صورت گرفته آقای دکتر Yeh به همراه پژوهشگر دانشگاه فلوریدای جنوبی، عملیات نصب و تست در محل این ژنراتور تصفیه فاضلاب را در سال 2018 در آفریقای جنوبی آغاز خواهند کرد. این تیم دو نمونه از این دستگاه را به همراه خود به آفریقای جنوبی خواهند برد. نمونه ی اول نسخه ی اصلاح شده ی دستگاه استفاده شده در هند در سال 2016 می باشد که قابلیت سرویس دهی به 100 نفر در روز را دارد. این تجهیز در هند به سرویس‌های بهداشتی برقی متصل شده بود، اما در آفریقای جنوبی به بلوک های اشاره شده وصل خواهند شد. نمونه‌ی دوم افزایش حجم قابل توجهی خواهد داشت و ظرفیت آن به 10 برابر، یعنی 1000 نفر در روز، افزایش یافته است.

4.8/5 - (15 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *